top of page

הבלוג שלנו

  • עמי פרגר

תאור מקרה עומר (שם בדוי)

שם הכותב: עמי פרגר

מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים

amiprager@gmail.com


עומר (שם בדוי), הגיע אלינו למכון בשנה שעברה בהיותו בן 5.6 בגן חובה. עומר הופנה על רקע חוסר רצון להשתתף בפעילות יצירה, ציור וכתיבה. הגננת דיווחה כי הסירוב להשתתף גרר לעיתים וויכוחים "מיותרים" בגן מלווים בתחושה של כעס ותסכול מצד עומר.

עומר הופנה לאבחון בריפוי בעיסוק על מנת לבדוק את תפקודיו הגראפיים, התפיסתיים ואת יכולותיו המוטוריות העדינות. האם העלתה גם חשד לקשיי קשב וריכוז.

ממצאי האבחון בריפוי בעיסוק הצביעו על קשיים במוטוריקה עדינה, קושי גרפו מוטורי בעיקר על רקע אחיזה לא יעילה של כלי הכתיבה, ורמת תוצרים נמוכה גם על רקע הקשיים המוטוריים וגם על רקע חוסר ההתנסות במהלך השנה.

לאחר בירור תחומי חוזק (עוצמות) של עומר הוחלט להתחיל בטיפול כאשר מוטיב הספורט (שהוא מאוד אוהב) מלווה אותנו בכל עבודותינו.

עומר למד תוך מספר מפגשים לאחוז בצורה יעילה את כלי הכתיבה , לגזור באופן יעיל, לצבוע בצורה מדויקת יותר ועבדנו בעיקר על עבודות עם מוטיב של ספורט. צבענו שחקני כדורגל, ציירנו וגזרנו קלפי "סופר גול" וכד'. עד מהרה ככל שהטיפול בריפוי בעיסוק התקדם עומר גילה הנאה רבה יותר, ומהגן דווח על עלייה בהשתתפות שלו בפעילויות הגראפיות השונות.

בהתייעצות עם הוריו הוחלט לשבצו לקבוצת הכנה לכיתה אלף בריפוי בעיסוק במכון. בקבוצה הושם דגש על שימוש בכל המיומנויות שלמד תוך פעילות חוויתית המעודדת עבודה עצמאית, פתרון בעיות, הסקת מסקנות ועוד. עומר השתלב נהדר בקבוצת הילדים ועד מהרה היה בין הראשונים המסיים את מטלותיו.

עם סיום הטיפול הקבוצתי בריפוי בעיסוק עומר יצא לחופשת קיץ ועלה השנה לכיתה אלף. בבדיקת מעקב בריפוי בעיסוק שנערכה לאחרונה נראה כי עומר הדביק את פעריו ובשלב זה אינו זקוק להתערבות מקצועית בריפוי בעיסוק. לגבי שאלת הקשב וריכוז נתון זה נשלל היות וברגע ששיפר את מיומנויותיו, הוא ישב לאורך זמן רב יותר וביצע את המטלות שקיבל בגן וכיום בבית ספר.

כל הכבוד לעומר!! במעמד זה ברצוני להודות למשפחתו על שיתוף הפעולה וכולי תקווה כי ימשיך לעשות חיל בשנים הבאות.


בברכה,

עמי פרגר

מרפא בעיסוק- מנהל מכון שמיים

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הקשר בין ADHD וקשיי כתיבה

סיכום מאמרים הדנים בקשר בין ADHD וקשיים בכתיבה שם הכותב: עמי פרגר מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים HYPERLINK "http://www.shamaim.org" http://www.shamaim.org amiprager@gmail.com בעבודה זו ניסיתי לבדוק, דר

תאור מקרה יוסי איתמר (שם בדוי)

שם הכותב: עמי פרגר מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים איתמר (שם בדוי), בן 8.5 תלמיד כתה ג' הגיע אלי למכון לפני מספר חודשים. איתמר הופנה על רקע חוסר רצון לכתוב, כתב יד לא קריא , חוסר סדר במחברות ובתיק , וקו

bottom of page