top of page

הבלוג שלנו

  • עמי פרגר

תאור מקרה יוסי איתמר (שם בדוי)

שם הכותב: עמי פרגר

מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים


איתמר (שם בדוי), בן 8.5 תלמיד כתה ג' הגיע אלי למכון לפני מספר חודשים. איתמר הופנה על רקע חוסר רצון לכתוב, כתב יד לא קריא , חוסר סדר במחברות ובתיק , וקושי בהכנת שיעורי בית. באבחון שבוצע בריפוי בעיסוק נמצא כי איתמר מעצב באופן לקוי חלק ניכר מהאותיות, על פי רב אינו מעתיק את מה שנרשם בשיעור היות ומתקשה טוען ש"משמעם לי אז אני לא כותב". היות ואינו רושם גם מטלות ביומן הוא אינו זוכר במה היו שעורי בית ובמה לא. בשיחה ארוכה עם איתמר ניתן היה להתרשם מעבר לקשיים האובייקטיביים כי לאיתמר כבר "נגמרה המוטיבציה" לכתוב מה שמשפיע גם על התנהגותו בשיעור.

לאחר בירור תחומי חוזק (עוצמות) של איתמר - הוא מאובחן כילד מחונן אשר אוהב חידות, אוהב ידע כללי, חשבון וקומיקס. הוחלט על בניית תוכנית טיפול ממוקדת תחילה סביב החזרת המוטיבציה לכתיבה + שיפור יכולת הכתיבה וההתארגנות במחברת. כמטרה אחרונה נבחר הסדר וארגון בתיק.

תוך 4 טיפולים איתמר הדגים הנאה מפעילויות הכתיבה שביצעתי יחד אתו אשר כללו : משחקי מילים, חידות, בדיחות וכתיבת מלל לקומיקס שהמצאנו. איתמר לדברי האם החל לכתוב סיפורים דמיוניים קצרים בבית ברוח הקומיקס שכתבנו בטיפול . כתרגול בבית איתמר היה צריך להעתיק בדיחה או חידה אותה רצה לשתף עימי בשיעור. בשיעור החמישי שישי ושביעי עבדנו בצורה אינטנסיבית על עיצוב נכון של האותיות, שיפור ההתארגנות המחברת וההתארגנות במרחב הדף. חל שיפור ניכר בכתב ידו, ביומן (מחברת קשר) המורה הרעיפה על כתיבתו שבחים וניכר היה כי איתמר מתגבר על הקושי אתו הגיע. הקדשנו עוד מפגש לסדר וארגון בתיק ובנינו טבלת תגמולים אשר אמורה מצד אחד לתזכר ולעזור לאיתמר להתארגן באופן עצמאי ומסודר עם חפציו בתיק, ומצד שני לעקוב אחר תגמולים המגיעים לו לפי מספר ההזדמנויות בהם הדגים יכולות התארגנות טובות. לאחר 10 טיפולים תדירות המפגשים ירד לאחת לשבועיים וחודש לאחר מכן לאחת לחודש – כאשר איתמר לאורך כל הזמן הזה שומר על הקיים ומשפר את קצב כתיבתו. הטיפול בריפוי בעיסוק הסתיים בהצלחה לפני שבוע איתמר קיבל סך הכל 14 טיפולים על פני תקופה של 4 חודשים. עם סיום התהליך כתיבתו השתפרה בצורה יוצאת מן הכלל, יכולת ההתארגנות עם הציוד האישי השתפרה, והעיקר – נמצאה המוטיבציה אשר אבדה – יתרה מזו כיום לדברי אמו (שהיא בעצמה מורה בתיכון) איתמר גילה את עולם הכתיבה הדמיוני – ממציא סיפורים וכותב אותם ולעיתים מוכן אף להקריא לאחרים את סיפוריו.

כל הכבוד לאיתמר נהניתי לעבוד אתו בכל רגע!!


בברכה,

עמי פרגר

מרפא בעיסוק- מנהל מכון שמיים

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תאור מקרה עומר (שם בדוי)

שם הכותב: עמי פרגר מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים amiprager@gmail.com עומר (שם בדוי), הגיע אלינו למכון בשנה שעברה בהיותו בן 5.6 בגן חובה. עומר הופנה על רקע חוסר רצון להשתתף בפעילות יצירה, ציור וכתיבה.

הקשר בין ADHD וקשיי כתיבה

סיכום מאמרים הדנים בקשר בין ADHD וקשיים בכתיבה שם הכותב: עמי פרגר מרפא בעיסוק - מנהל מכון שמיים HYPERLINK "http://www.shamaim.org" http://www.shamaim.org amiprager@gmail.com בעבודה זו ניסיתי לבדוק, דר

bottom of page